Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

ПромоПідтримка жінок у науці та протидія домаганням: 6 ініціатив, що відстоюють права жінок

І як цьому сприяють б’юті-бренди

Підтримка жінок у науці та протидія домаганням: 6 ініціатив, що відстоюють права жінок — Промо на Wonderzine

Світ змінюється кожен день. Якщо вчора науковиця в галузі фізики була швидше винятком, ніж правилом, а сексуальні домагання замовчувались, то сьогодні ми бачимо позитивні зрушення. І не в останню чергу завдяки соціально відповідальним компаніям. Наприклад, завдяки громадській організації Hollaback! понад 170 000 осіб у всьому світі знають, як правильно реагувати на домагання в публічному просторі.

Wonderzine Україна разом із L’Oréal Україна розповідає про шість ініціатив, націлених на підтримку жінок.

Зміцнення позицій жінок у науковій сфері

Ініціатива: премія L’Oréal-UNESCO «Для Жінок у науці»

Згідно з дослідженням UNESCO, кількість жінок у науці становить не більше 33% серед усіх науковців світу. Особливо критична ситуація в таких галузях, як фізика, математика й інформатика.

З 1998 року Фундація L’Oréal та UNESCO борються за інклюзивність у науковій спільноті: сприяють збільшенню представленості жінок у науці, зміцненню їхніх позицій і визнанню талантів у межах премії L’Oréal-UNESCO «Для Жінок у науці». Її метою є підтримка та заохочення жінок обирати наукові професії. Завдяки їй світу стали відомі імена 3500 обдарованих жінок-науковиць зі 117 країн. В Україні премія «Для Жінок у науці» проходить із 2018 року.

«Ми прагнемо до глибокої трансформації наукових інституцій, системи навчання та кар’єрного зростання жінок у науковій галузі й загалом у всій системі. Доки в науці зберігається гендерний дисбаланс, ми не можемо домогтись інклюзивності суспільства або знайти наукове розв’язання багатьох проблем, які постали перед людством», Олександра Пальт, виконавча віцепрезидентка Фундації L’Oréal.

У 2021 році українська премія «Для Жінок у науці», що реалізується компанією L’Oréal Україна в межах глобальної програми, проходитиме уже четвертий рік поспіль. З 1 квітня до 1 липня триває збір заявок через спеціальну онлайн-платформу. До участі запрошуються громадянки України віком від 18 до 40 років, які професійно проводять наукові дослідження в галузі STEM, мають науковий ступінь, публікації в авторитетних наукових журналах і є соціально активними в популяризації науки. Заявки розгляне незалежне журі й обере десять фіналісток для участі у співбесідах у жовтні 2021 року. У листопаді оголосять трійку переможниць. Кожна лауреатка отримає грошову премію в розмірі 150 000 гривень.

Дізнатися про напрямки премії

Підтримка соціально незахищених жінок

Ініціатива: благодійний фонд «L’Oréal Fund for Women»

Пандемія COVID-19 підкреслила такі проблеми суспільства, як економічна та соціальна нерівність. Статистика говорить, що 1 дівчина з 5 не ходить до школи (134 мільйони дівчат у світі), а 77% серед тих, хто не навчається й не працює, – це жінки. Як результат, 47 мільйонів можуть опинитися за межею бідності. Також на тлі пандемії та режиму самоізоляції збільшилась кількість випадків насильства щодо жінок – на 30%.

Аби підтримати жінок, які втратили працездатність, постраждали від насильства, компанія L’Oréal створила благодійний фонд «L’Oréal Fund for Women» і направила 50 млн євро для допомоги неприбутковим громадським організаціям. За 2020 рік фонд підтримав близько 1 млн жінок.

З 9 червня до 9 липня 2021 року включно L’Oréal Україна збиратиме заявки від неприбуткових громадських організацій. Для участі необхідно заповнити заяву й інформаційну форму англійською мовою та відповідати низці критеріїв.

Організація:

  • підтримує соціально незахищених жінок
  • працює щонайменше 2 роки
  • відповідає цілям проєкту
  • підтримує мінімум 50 бенефіціарів на рік

Мінімальна сума грошової допомоги – 5000 євро, максимальна – не обмежена. Про результати організації повідомлять додатково, а також опублікують їх на сайті L’Oréal Україна. За додатковою інформацією звертатись за посиланням.

Допомога у протидії насильству з боку сексуального партнера

Ініціатива: програма «Abuse is Not Love» від YSL Beauty

Психологічне, фізичне чи сексуальне насильство з боку партнера – проблема, яка стала ще гострішою на тлі розповсюдження COVID-19. Про це говорять цифри: з початку пандемії рівень насилля збільшився на 30–60%. Насильство з боку сексуального партнера стосується всіх, особливо жінок віком від 16 до 24 років.

Бренд Yves Saint Laurent Beauty запустив міжнародну програму «Abuse is Not Love». Вона працює у двох головних напрямах:

  1. Фінансування наукового дослідження для розвитку передових практик, націлених на запобігання насильству
  2. Підвищення рівня обізнаності щонайменше 2 млн людей щодо цієї проблеми

До реалізації програми «Abuse is Not Love» залучені некомерційні організації.  

«У підтримці жінок, особливо коли йдеться про їхню незалежність, найважливішим є те, як діє бренд. Насильство з боку сексуального партнера загрожує безпеці, добробуту та незалежності жінок», Стефан Безі, міжнародний генеральний директор Yves Saint Laurent Beauty.

Запобігання домаганням у громадських місцях

Ініціатива: L’Oréal Paris Stand Up against street harassment

За статистикою Ipsos, 78% жінок зазнали домагань у громадських місцях, а 86% – стали свідками, але не знали, як діяти. Щоб запобігти домаганням у публічному просторі та знати, як реагувати, якщо ви стали свідком або відчули домагання на собі, бренд L’Oréal Paris запровадив програму Stand Up. Вона стартувала в Україні 8 березня 2021 року.

В основі Stand Up – методологія «5Д». Це набір простих тактик та інструментів, які допоможуть протистояти домаганням. Її розробили спеціалісти неурядової організації Hollaback!.

Методологія «5Д»:

  1. Distract Дійте на відволікання
  2. Delegate – Долучайте інших
  3. Document – Документуйте
  4. Direct – Допоможіть прямим втручанням
  5. Delay – Допоможіть згодом

«Бренд L’Oréal Paris завжди виступав за захист і розширення прав і можливостей жінок. Домагання у громадських місцях трапляються постійно, тепер настав час завдяки Stand Up допомогти одне одному», – Дельфіна Віґ’є-Овас, глобальна президентка бренда L’Oréal Paris.

У квітні 2021 року бренд запустив серію вебінарів, що вчать ефективно протидіяти домаганням у громадських місцях. Вебінари проводять кваліфіковані тренери UNFPA, партнера програми в Україні. З розкладом безкоштовних вебінарів ви можете ознайомитись на сайті.

Підтримка жінок у навчанні писемної грамотності

Ініціатива: «Write Her Future» від Lancôme

За даними UNESCO, 477 мільйонів жінок у всьому світу не вміють читати та писати. Ця проблема особливо розвинена у країнах, де молоді жінки з нещасливих сімей рано залишають школу, щоб допомагати вдома. Проблема неписемності не дозволяє їм знаходити високооплачувану роботу, відстоювати свої права та свободи, а ще сприяє ізольованості в суспільстві.

У межах програми сталого розвитку «Caring Together for a Happier Tomorrow» бренд Lancôme запустив ініціативу «Write Her Future», націлену на розширення прав і можливостей для жінок через освіту. Разом із міжнародною організацією CARE Lancôme підтримує молодих жінок у навчанні писемної грамотності та читанню.

На цей момент програма діє у 13 країнах і має одну мету: боротися з різними формами неписьменності та соціальної ізоляції. З 2018 року у «Write Her Future» вже взяли участь понад 23 000 жінок із різних регіонів світу.

Підтримка жінок, що постраждали від домашнього насильства

Ініціатива: загальноосвітня програма «Краса для всіх»

В Україні 1,1 млн жінок щорічно зазнають фізичного та сексуального насильства. Компанія L’Oréal Україна ініціювала запуск загальноосвітньої програми «Краса для всіх». Її мета – дати жінкам можливість опанувати нову професію, щоб мати стабільний дохід і не залежати від партнера. Спеціально розроблений курс з основ перукарської майстерності викладається протягом п’яти місяців.

Реалізація програми здійснюється спільно із Фондом ООН у галузі народонаселення (UNFPA).

«За чотири роки успішної реалізації програми 100 жінок здобули безплатну освіту у сфері краси. Більшість із них працює в салонах краси, деякі навіть керують власним бізнесом», Марк Савчук, Генеральний директор L’Oréal Україна.

Матеріал підготовлено за підтримки

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.