Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

НовиниДослідження: жінки в медіа часто представлені у творчих професіях, а чоловіки – на технічних посадах

Простежується розподіл на групи «жіночих» і «чоловічих» професій

У медіа простежується розподіл на групи «жіночих» і «чоловічих» професій. Так, жінки частіше займаються творчою діяльністю, а чоловіки переважають на посадах технічного персоналу.

Про це свідчать результати дослідження «Гендерний профіль українських медіа», який провела Національна рада з питань телебачення і радіомовлення у співпраці з ГО «Жінки в медіа». У межах дослідження проаналізували 206 українських медіа на підконтрольних Україні територіях, у яких сумарно працює 4820 працівників і працівниць.

Дослідження показало, що загалом у медійних компаніях в Україні працюють близько 53% жінок і 47% чоловіків. У більшості проаналізованих медіа в команді працівників переважно жінки. Лише в медіа, які мають ліцензію на ТБ й радіо водночас, більшість працівників – чоловіки. Кількість працівників з інвалідністю для компаній становить 5–6%.

Також жінки становлять більшість серед молоді в усіх компаніях. Водночас що старша вікова група, то менш представленими в ній є жінки. Найбільш представленою за віком у медіа є група 35–60 років; і чоловіки, і жінки представлені в ній приблизно рівномірно.  

Творчі професії й професії, що повʼязані зі створенням і дистрибуцією контенту, представлені жінками в суттєвій більшості. Наприклад, жінок на посадах журналістики 77%, а чоловіків – 23%, водночас у керівництві медіа жінок 52%, а чоловіків – 48%. Також чоловіки переважають на посадах технічного персоналу й програмної служби: 70% і 60% відповідно.

В усіх організаціях, що взяли участь в опитуванні, найбільша частка співробітників, котрі проходять навчання й підвищення кваліфікації – жінки (59%). Серед чоловіків цей показник – 41%. 

До жінок найчастіше застосовуються гнучкі політики щодо батьківства, опікунства й поліпшення балансу між особистим життям і роботою. Найбільший гендерний розрив є в застосуванні політик відпустки по догляду за дитиною. Відсоток компаній, що практикують таку політику щодо чоловіків – від 12% до 28%, а щодо жінок – від 41% до 78% організацій у різних категоріях.

«Доцільним є подальше розроблення національної Стратегії забезпечення гендерної рівності в медіа, регулярне проведення зустрічей з представниками медійної індустрії й сприяння кампаніям медіаграмотності щодо запобігання поширенню дискримінаційних висловлювань, підтримання різноманітних ініціатив на рівні само- й співрегулювання, спрямовані на забезпечення гендерної рівності, розробка етичних стандартів щодо висвітлення гендерної тематики тощо», – наголошується в дослідженні.

Переглянути його повністю можна за посиланням.

Ілюстрація: Rawpixel

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.