Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

КіноРозгубленість і мінливість. 10 фільмів про втрату себе

Розгубленість і мінливість. 10 фільмів про втрату себе — Кіно на Wonderzine

Якщо не знаєш, як рухатися далі

Стан розгубленості, вразливості, невизначеності властивий кожному та кожній. Коли обставини, у яких перебуваєш, видаються нестерпними, хочеться почути, що ти не наодинці зі своїми переживаннями.

Зібрали 10 фільмів, у яких персонажі втрачають себе та намагаються діяти в складних умовах. Адже за кожною втратою часто стоїть надія на майбутні можливості та радість попереду.

Текст: Ольга Дуденко

Ми створили цей матеріал за підтримки наших читачів

Сцени з подружнього життя

Scener ur ett äktenskap, 1973

 Режисер: Інгмар Бергман

Фільм складається із шести частин, і кожна описує фрагмент із двадцяти років подружнього життя адвокатки з розлучень Маріанни та доцента Юхана. Це тривалі розмови між чоловіком і жінкою, спроба проаналізувати, наскільки щасливими вони почуваються разом, як їх змінили події, які вони пережили. Фільм здобув чимало прихильників, і після його виходу Бергману довелося змінити номер телефону, щоб уникнути постійного шквалу прохань порад від подружніх пар. Минулого року HBO випустили серіал-римейк на стрічку з Джесікою Честейн та Оскаром Айзеком у головних ролях.

Подвійне життя Вероніки

La double vie de Veronique, 1991

 Режисер: Кшиштоф Кесльовський

У світі живуть дві дуже схожі дівчини з однаковими іменами. Вони не знайомі між собою, але їхні звички, учинки, характери, життєві ситуації часто збігаються. Одна з героїнь є співачкою та живе в Польщі, інша мріє бути співачкою та живе у Франції. Вероніка помирає під час концерту від серцевого нападу, а друга дівчина втрачає спокій і не розуміє, хто вона. Акторка Ірен Жакоб, яка зіграла двох героїнь, 1991 року здобула приз Каннського кінофестивалю в номінації «Найкраща акторка року».

Тепер я йду у дику далечінь

Into The Wild, 2007

 Режисер: Шон Пенн

Рідні покладають на Крістофера багато сподівань, адже хлопець успішно закінчив престижний Університет Еморі. Однак у нього зовсім інші плани на життя: він переказує всі накопичені за час навчання гроші в благодійний фонд, а це 24 тисячі доларів, й автостопом відправляється на Аляску, щоб відчути на собі всі принади дикої природи. Крістофер оселяється в суворій пустельній місцевості в старому шкільному автобусі, зустрічає різних людей, які впливають на нього, і намагається зрозуміти, заради чого він живе. Ця історія базується на реальних подіях і щоденникових записах самого мандрівника.

Патерсон

Paterson, 2016

 Режисер: Джим Джармуш

Головну роль у цьому фільмі зіграв Адам Драйвер, а саму стрічку представляли на Каннському кінофестивалі. Вона розповідає про водія шкільного автобуса, який застряг у рутині. Його день визначений наперед: Патерсон рано прокидається, вирушає на роботу, проводить багато часу за кермом, потім випиває в місцевому барі й повертається додому до дружини. Однак кожна з цих дій нерідко наштовхує чоловіка на рими, і він починає писати вірші.

Ти не уявляєш, як сильно я тебе люблю

Nawet nie wiesz, jak bardzo cie kocham, 2016

 Режисер: Павел Лозінський

Це документальний фільм, що показує сеанс психотерапії, у якому беруть участь дочка та матір. Запитання фахівця часто виявляються неочікуваними та наштовхують родину на переосмислення своїх стосунків. Вони згадують сварки, невисловлені слова, ситуації, що були для них неприємними, і намагаються зрозуміти, як діяти далі, щоб чути одна одну.

Стрімголов

Falling, 2017

Режисерка: Марина Степанська 

Антон, музикант-вундеркінд, повертається додому після двох років навчання у Швейцарії та піврічного лікування алкогольної залежності в психоневрологічному диспансері під Києвом. Дідусь вивозить його в село та супроводжує на будь-якій прогулянці. Одного разу Антон зустрічає Катю, яка, як і він, почувається розгубленою в житті. Незабаром вона має поїхати до Берліна разом зі своїм хлопцем Йоганном, німецьким фотожурналістом. Однак після зустрічі з Антоном Катя не впевнена, що їй це потрібно.

Як створити дівчину

How to build a girl, 2019

 Режисерка: Кокі Ґедройць

Йоганна – підліток, якій цікаво все і яка хоче реалізуватися. Попри стереотипи щодо її юного віку, які вона чує з боку старших і досвідченіших, дівчина вирішує влаштуватися музичною журналісткою. Однак для того, щоби бути успішною, їй доведеться писати розгромні рецензії та розкривати таємниці з особистого життя музикантів. Одного дня Йоганна розуміє, що вона вже не та Йоганна, якою була раніше.

Що ми говоримо, що ми робимо

Les choses qu'on dit, les choses qu'on fait, 2020

Режисер: Еммануель Маре 

Дафна перебуває на третьому місяці вагітності. Вона чекає на приїзд свого нареченого, який повинен повернутися в рідне місто, щоб разом провести відпустку. У ці дні їй допомагає двоюрідний брат коханого. Молоді люди стають дуже хорошими друзями, між якими немає таємниць. Вони обговорюють своє минуле, діляться особистими проблемами та планами. Їм дуже легко і добре разом, але що більше часу вони проводять поруч, то сильніше відчувають романтичний потяг одне до одного. Це фільм про те, як важко іноді висловити справжні почуття.

Я зустрів дівчину

I met a girl, 2020

 Режисер: Люк Ів

У центрі сюжету – молодий музикант, хворий на шизофренію. Попри психічні проблеми й часте нерозуміння з боку оточення, він насолоджується життям, знаходить у ньому привід для радощів і виступає на концертах. Одного разу він вирішує відшукати дівчину, яка постійно з’являється в його думках. Та чи є вона насправді?

Ніколи рідко іноді завжди

Never Rarely Sometimes Always, 2020

Режисерка: Еліза Гіттман 

Фільм, який боляче дивитися, але потрібно, адже він порушує важливі й недостатньо проговорені питання – аборт та аб’юзивні стосунки. 17-річна Отем підозрює, що вагітна, і йде до центру кризової вагітності. У центрі вона робить тест, який підтверджує вагітність. Дівчина хоче зробити аборт, але без згоди батьків це неможливо. У численних клініках Отем стикається з нерозумінням лікарів: їй дають літературу про всиновлення та показують відео проти абортів. Тож дівчина намагається викликати викидень самостійно. Стрічка отримала «Срібного ведмедя» в основному конкурсі 70-го Берлінале.

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.