Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

Плейліст10 улюблених пісень Марини Круть

«Можу слухати різне, але часто все зводиться до простоти»

10 улюблених пісень Марини Круть — Плейліст на Wonderzine

У рубриці «Плейліст» наші героїні розповідають про своїх улюблених виконавців і музику. Героїнею цього випуску стала співачка, композиторка та бандуристка Марина Круть. Для свого сольного проєкту Krutь вона створює музику у стилі інді-соул зі звучанням бандури.

Для Wonderzine Україна Марина розповідає про буремний хіпі-період у її житті, виконавців, які надихають створювати музику, та любов до українського фанку. А також пояснює, чому музична освіта – її найбільша проблема та навіщо вимикати музику, яка не подобається.

Текст: Катерина Янченко

Марина Круть

Співачка


Найбільша моя проблема — це професійна музична освіта. Якби я не знала, як грається музика, можливо, більше б її любила

У нашій сім’ї не було вінілів чи історій із The Beatles. Я виховувалася на російській музиці й рідко слухала когось із українських виконавців. Але хороший музичний смак у мене від тата. Він грав на гітарі й удома завжди звучала музика. Я захоплювалася його вмінням створювати особливу атмосферу. Пам’ятаю, в нас було маленьке радіо, з якого щоранку звучав гімн. Одного разу я розплакалася, коли його почула. Тоді він був такий щемкий і красивий, що я не стрималася.

У підлітковому віці в мене з’явився простенький плеєр без екрана. Я просила друзів завантажувати туди пісні, оскільки не мала комп’ютера. Вони ділилися дійсно класною та якісною музикою. Я слухала багато джазових та альтернативних виконавців, але не знала їхніх імен. Уже пізніше дізнавалася, хто створював ті чи ті пісні. У 13 років я полюбила рок. Фанатіла від груп на зразок Slipknot, System of a Down, «ТОЛ». У ті часи я була неформалкою, як і більшість підлітків, і слухала депресивну й важку музику.

Потім смаки змінилися. У моєму місті, Хмельницькому, є маленький театр «Кут», до якого приїжджало багато джазових артистів. Я ходила на всі концерти, що були розраховані на 50–70 людей. А потім удома слухала джаз із ранку до ночі. Зокрема, на мене тоді вплинула неймовірна джазова вокалістка Ольга Лукачова (MARU, Volga Funk). Захоплення джазом тривало років 8. Багатьох улюблених виконавців я чула на Alfa Jazz Fest у Львові (зараз Leopolis Jazz Fest – ред.) і на Jazz Koktebel. Люблю також етнічних виконавців. Подобається французький джаз, особливо джаз-мануш.

Підлітковий вік був буремним хіпі-періодом у моєму житті. Ми їздили на фестивалі й жили в наметах. Одними з найяскравіших були «Файне місто», «Респубіка», «Узвар», «Країна Мрій». Пізніше я виступатиму на них, але будуть уже зовсім інші відчуття. Коли їздиш на такі події як слухачка, то тебе вражає все. «О Боже, який артист! Яка крута група! А публіка!» Від тих відчуттів аж трохи трясло. Фестивалі – це завжди особливе ком’юніті й атмосфера.

Пам’ятаю, як виступала зі своєю першою групою «Пінта морфіна» на «Узварі» в Хотині й спала в наметах, хоча і була учасницею фестивалю. Такого вже не буде, але я сумую за тими часами. Хотіла б мати якийсь альтернативний проєкт і співати панк, щоб усіх розривати. (усміхається) На фестивалях хочеться відірватися, а мою музику треба слухати сидячи. Або ж вона добре пасує до моментів, коли ти лежиш на фестивалі в гамаку після вчорашніх виступів, тебе сліпить сонечко і хочеться послухати чогось класного та спокійного. От тоді я почуваю себе комфортно.

Найбільша моя проблема — це професійна музична освіта. Якби я не знала, як грається музика, можливо, більше б її любила. У мене абсолютний слух, який я набула під час навчання в музичній школі й училищі. Тому моя голова автоматично починає розбирати музику на ноти й інтервали, розпізнає акорди і структури. Буває, ловлю себе на тому, що коли чую якусь пісню, в мене починають згинатися пальці на руці. Я неначе граю ту мелодію. Це заважає, бо часом хочеться розслабитися і слухати настрій, а не ноти.


Ловлю себе на тому, що коли чую якусь пісню, починаю грати її пальцями

До речі, це одна з причин, чому я не здобула вищу музичну освіту. Якби могла прожити життя ще раз, я б робила музику, але не знала нот. Мабуть, це щастя – не розуміти їх. Музична грамотність – це основа, яка дуже необхідна. Питання в тому, хто як здобуває ці знання: через уроки на YouTube, приватних учителів чи в училищах. Класична музична освіта не те щоб калічить, але точно змінює кут погляду на музику й інколи відбиває бажання її створювати. Думаю, ця обізнаність має бути до певного моменту. Це все індивідуально, але я закінчувала навчання з думкою, що мені вистачить. Можна було б зупинитися і на 4 класах. (усміхається) Перебір таких знань у голові заважає людині відчувати музику серцем. А її треба робити саме так.

Є такі виконавці, яких слухаєш і хочеться творити. Для мене це Біллі Айліш, вона мені сильно резонує. Щоразу відчувається енергія створення. З українських це, безумовно, «ДахаБраха», «Один в каное», ONUKA. Переконана, кожний музикант уже стільки всього переслухав, що на деяких етапах хочеться різноманіття. Зараз мені дуже відгукується українська етнічна музика. Я віднаходжу старі записи народних пісень, про які майже ніхто не знає, і слухаю їх.


Інколи мене втомлює надто серйозна музика й хочеться поспівати під гітару біля вогнища

Я можу слухати різне, але часто все зводиться до простоти. Зрозуміла, що в музиці найбільше ціную щирість, душевність і мінімалізм. Інколи мене втомлює надто серйозна музика й хочеться поспівати під гітару біля вогнища. Для цього в мене улюблений український виконавець Мало. У нього тільки один альбом, він більше не грає, але залишається моїм ідолом простоти і точності слова.

Останнім часом переслуховую старшу українську музику: «Гич Оркестр», Tik Tu, Nameless, «Ті, що падають вгору». Нову школу та закордонний хіп-хоп намагаюся полюбити, але поки що ми не зійшлися. Натомість люблю вмикати відео Мар’яна Пирога, де він сидить у дивних окулярах і виконує пісні.

Цього літа я стала фанаткою вінілового українського фанку 70-х років. Це були часи молодої Софії Ротару, Володимира Івасюка, Тараса Петриненка з його ансамблем «Візерунки шляхів». Через 20 років це дало свої плоди. У нас з’явилися «Брати Гадюкіни», а потім «Океан Ельзи», Скрябін.


За можливості слухаю тишу, бо інколи вона цінніша за будь-який шум

Чимало цікавої музики відкривають для мене друзі. Довіряю їхнім смакам і слухаю, що вони радять. Якщо чіпляє виконавець, то знаходжу весь його альбом і відбираю пісні. Багато музичного контенту мені подобається в журналі music cures Дар’ї Коломієць. Щонеділі слухаю її двогодинні тематичні ефіри. Плейлісти Spotify теж підбирають треки під мої вподобання і знайомлять із новими музикантами.

Часто я взагалі нічого не слухаю. Для мене це гігієна і відповідальність за те, що я вмикаю. Вранці, на «свіже вухо», переслуховую музику, яку зробила ввечері. Час від часу можу ввімкнути реггі чи щось веселе, щоб зарядитися настроєм. Усе, що грає зранку, запам’ятовується і залишається зі мною на день. Тому намагаюся не засмічувати ефір.

Коли їду в таксі чи сиджу з друзями, прошу вимикати музику, якщо вона мені не подобається. Зазвичай це щось дуже гучне, що аж б’є по вухах. За можливості слухаю тишу, бо інколи вона цінніша за будь-який шум. Вважаю, щоб порушувати її, людина повинна мати дозвіл, і робити це гідно. Музика, яку ти вмикаєш не в навушниках, це завжди агресія і вторгнення в чужі кордони. Я намагаюся бути обережною та завжди запитую, чи можу щось увімкнути. Адже хочу, щоб до мене теж так ставилися.

Інколи мене нудить, коли я слухаю радіо. Воно відчутно втрачає позиції, як і телебачення. Щоразу дивуюся, як деякі треки можуть крутити і просувати. Це хіти, за якими стоять стандартні біти, голоси, рими на дієслова. Від них хочеться вберегтися і відсторонитися. Погана музика псує бачення й естетичний смак, тому я дуже прискіплива до того, що слухаю.

Є пісні, які хочеться ставити на повтор. Вони круті й водночас небезпечні, адже вшиваються в певний життєвий період і часто пов’язані з якоюсь людиною. Коли ти чуєш ці треки через рік, починають валити асоціації й спогади. Це як машина часу. Якщо є такі пісні, їх треба колекціонувати. І моменти, зокрема, також.

Jeff Buckley

Hallelujah

Дуже люблю цю пісню та колись сама її виконувала. Аранжування Джеффа – найкраще, що могло статися з Hallelujah.

СЛУХАТИ

Mia Doi Todd

Spring

Це саундтрек до мого улюбленого фільму «Піна днів» (режисера Мішеля Гондрі). Spring була для мене спасінням під час самотніх зимових вечорів. Дуже красива пісня.

СЛУХАТИ

Childish Gambino

Redbone

Пісня з альбому Awaken, My Love, який у моєму особистому топі альбомів. Коли я вперше приїхала в Канаду, вона звучала в таксі. Тоді я дуже здивувалася, що таксисти слухають Childish Gambino. Це було відкриттям. [усміхається]

СЛУХАТИ

Billie Eilish

Еverything i wanted

Улюблена пісня Біллі точно не bad guу. Це 100% не bad guy. [сміється] Думаю, це все ж таки Everything i wanted. Хороша меланхолійна робота.

СЛУХАТИ

Мало

«Закохані злодії»

З альбому Мало я найбільше люблю пісню «Фазенда». Але зараз це пісня-табу. Не слухаю її ні сама, ні з кимось іншим. Але за інший репертуар Мало я завжди за. «Закохані злодії» грають у мене найчастіше.

СЛУХАТИ

«Візерунки шляхів»

«Весна і ти»

Пісня молодого Тараса Петриненка і його банди. Вона записана ще до того, як він пішов в армію. Опісля цього інші учасники пішли працювати до інших артистів. Тому той склад, час і пісня дуже важливі. «Весна і ти» – найкраще, що є в творчості Петриненка. На рівні з нею ще «Україно».

СЛУХАТИ

Patrick Watson

Lighthouse

Патрік Вотсон – один із моїх найулюбленіших кіношних композиторів.

СЛУХАТИ

Hooverphonic

Mad About You (Live at Koningin Elisabethzaal 2012)

Цей лайв надихнув мене на створення другого альбому Live with chamber orchestra.

СЛУХАТИ

Rhye

Open

Rhye – мій улюблений гурт. У 2019 році я їздила на їхній виступ у Польщу. А коли в мене був плеєр, який не показував назви артистів, я приблизно три роки думала, що соліст – жінка. [усміхається]

СЛУХАТИ

Ondara

American Dream

Зараз це улюблений стиль у музиці.

СЛУХАТИ

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.