Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

ЖиттяПідлітки, які дивляться контент із жінками-лідерками, менш схильні до стереотипів – дослідження

Підлітки погоджувалися, що такий контент був більш корисним для них

Бельгійські дослідники виявили, що підлітки, які часто переглядають контент із жінками в лідерських ролях, мають менш стереотипні погляди. Це стосується, зокрема, переконань щодо професій.

У дослідженні взяли участь 1286 старшокласників. Воно охопило три хвилі збору даних: у січні, травні й вересні 2021 року. У цей час підлітки також ухвалювали важливі рішення, пов’язані з кар’єрою.

Учасників запитали про контент, який вони переглядають (серіали, фільми, соцмережі тощо) і де жінки представлені в «традиційно чоловічих» ролях. Наприклад, вони працюють у поліції, займаються наукою чи керують компаніями. Дослідження також визначало, наскільки корисним був такий контент для підлітків. Також учасників дослідження запитували про їхні переконання щодо гендерної рівності в професіях.

У результаті виявилося, що підлітки, які переглядали контент, де жінок позиціонували як лідерок, були менш схильні до гендерних стереотипів. Вони рідше погоджувалися з твердженнями, як-от «жінки краще, ніж чоловіки, підходять для професій, пов’язаних із доглядом». Підлітки також погоджувалися, що контент із жінками-лідерками був більш корисним для них.

Утім, дослідники не змогли виявити довгострокових наслідків впливу такого контенту.

«Можливо, такий контент був недостатньо сильним, щоб викликати зміни в рівні професійного сексизму підлітків. Виникає питання, чи може такий контент бути ефективним лише серед молодших вікових груп, які можуть бути більш сприйнятливими до підтримки контрстереотипів», – зауважила авторка дослідження Ілзе Вранкен.

Вона наголосила, що необхідно провести більше досліджень, щоб зрозуміти, які саме репрезентації жіночих рольових моделей у кінематографі й соціальних мережах, найімовірніше, матимуть позитивний вплив. Також дослідники зазначають на необхідності більш детального вимірювання впливу ЗМІ, враховуючи не лише кількість, але й якість і контекст зображень жінок у ролях лідерок.

Ілюстрація: Freepik

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.