Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

ЖиттяSTEM – для хлопчиків? Упередження про жінок у науці впливають на дітей уже з 6 років – дослідження

Дівчата відчувають, що їм немає місця в технічних науках

Уже з шести років школярі починають висловлювати думки про те, що дівчата менш зацікавлені в науці, технологіях, інженерії та математиці (STEM). Такий стереотип може впливати на дітей протягом багатьох років, до досягнення ними пізнього підліткового віку.

Про це йдеться в дослідженні Національної академії наук США. У праці науковці об’єднали результати 4 супровідних досліджень, що базуються на опитуваннях американців віком від 5 до 18 років. Респондентами виступили більше 2 тисяч дітей і підлітків, які навчаються в США.

За результатами дослідження, 51% школярів думає, що дівчата менше за хлопців цікавляться комп’ютерними науками. 63% заявили, що дівчатам менш цікава інженерія. Водночас зовсім мало дітей висловилося навпаки: 14% вважають, що дівчата можуть любити комп’ютерні науки більше за хлопців, і лише 9% думають так про інженерні напрями.

Крім того, школярки частіше виявляли небажання виконувати пов’язані з наукою завдання, коли їм повідомляли, що хлопцям більше до вподоби ця тема. Тим часом як дівчата, які дізнавалися, що всі діти незалежно від гендеру беруть участь у такій активності, їхнє бажання виконувати завдання зростало на 30%.

«Розділені за гендером інтереси формують стереотип, що STEM – для хлопчиків, тому до того часу, коли вони вступають у старшу школу, дівчата відмовляються здобувати освіту у сфері комп’ютерних наук та інженерії, бо відчувають, що там їм немає місця», – каже дослідниця Елісон Мастер.

За результатами опитування, такі упередження впливають на мотивацію школярок, через що ті вирішують не відвідувати заняття, у яких насправді зацікавлені. Дослідники зазначають, що попередження впливу стереотипів на дітей раннього віку може допомогти поліпшити рівність у сфері освіти.

«Це важливо, адже що менше дівчат відчуватимуть себе на своєму місці, то менше вони захочуть вивчати комп’ютерні науки чи інженерію в школі та за її межами. Це може призвести до гендерної диспропорції у сферах STEM і навіть збільшити розрив у зарплатах. Нині гендерна нерівність серед представників професій, пов’язаних з комп’ютерними науками й інженерією, викликає занепокоєння, тому що ці кар’єри вважаються прибутковими, мають високий статус і впливають на багато аспектів нашого повсякденного життя», – каже співавторка дослідження Сапна Черян.

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.