Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

НовиниТорік в Україні зафіксували 119 випадків поширення сексистської реклами – доповідь Омбудсмана

Розповсюдження такої реклами вдалося зупинити

У 2023 році головні управління Держпродспоживслужби в усіх областях України й місті Київ зафіксували 119 випадків поширення реклами, яка дискримінує жінок. Про це йдеться у щорічній доповіді Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Дмитра Лубінця.

У доповіді зазначається, що поширення такої реклами вдалося зупинити. А до її замовників і розповсюджувачів застосували штрафні санкції.

На кінець 2023 року Держпродспоживслужба ухвалила 34 рішення про усунення порушень або зупинення реклами й 93 рішення про накладення штрафів на загальну суму 293,7 тисячі гривень.

Крім того, Омбудсман зафіксував дискримінаційні оголошення про вакансії щодо прийому на роботу. Проте, як пояснюється в доповіді, на період дії воєнного стану Держпраця як центральний орган виконавчої влади, який наділений повноваженнями накладати штраф за поширення дискримінаційних оголошень про прийом на роботу, і територіальні органи Держпраці не здійснюють перевірки щодо дотримання вимог Закону України «Про рекламу».

«Це пов’язано з тим, що статтею 16 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» обмежено коло питань, що можуть бути досліджені під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю в період дії воєнного стану», – ідеться в документі.

Там також наголошується, що жінки в Україні й надалі стикаються із сексизмом, насильством за ознакою статі, зокрема сексуальними домаганнями, проявами неповаги й приниженням їхньої гідності через стать. 

Нині Україна вживає заходів для досягнення Цілей сталого розвитку 5 (Гендерна рівність) й виконання рекомендації Єврокомісії для прискорення процесу вступу до ЄС. Зокрема, уряд приймає законодавчі акти й упроваджує ініціативи, покликані поліпшити становище жінок і зменшити гендерний розрив. 

Як розпізнати сексизм у рекламі

Відповідно до Закону України «Про рекламу», дискримінаційну рекламу за ознакою статі можна розпізнати за тим, що вона:

  • містить твердження або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою або щодо стереотипних ролей чоловіка й жінки, яка пропагує принизливе та зневажливе ставлення;
  • принижує гідність людини за ознакою статі;
  • демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.
Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.