Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

СтильВід челсі до кросівок. 7 українських брендів, які виготовляють зручне взуття

Від челсі до кросівок. 7 українських брендів, які виготовляють зручне взуття — Стиль на Wonderzine

Ікос, Kachorovska, Celestial

Одного разу Мерілін Монро сказала: «Якщо я колись опущу голову, то це буде для того, щоб помилуватися моїми черевиками». Ми з нею повністю погоджуємося, бо, по-перше, з усіх сил не дозволяємо собі журитися. А по-друге, вважаємо, що взуття – один із найголовніших елементів будь-якого образу. Сьогодні українські бренди взуття докладають багато зусиль, щоб ми мали стильний вигляд і нам було комфортно. У них можна знайти майже все: від зручних мюлі до брутальних черевиків на різний бюджет.

Ми поговорили із засновниками українських брендів взуття про те, як вони розвивають бізнес і які виклики перед ними поставила війна.

Текст: Ксенія Бутенко

Ми створили цей матеріал за підтримки наших читачів

До створення AnnK Анна Красношапка працювала стилісткою: «Мені часто доводилося шукати чи то одяг, чи то взуття на зйомки. І якщо з одягом завжди було багато альтернатив як у масмаркеті, так і в середньому ціновому сегменті, то знайти класне взуття було проблемою. Мені завжди не вистачало чогось яскравого, божевільного й такого, щоб люди оберталися, коли бачили твоє взуття на вулиці», — пояснює дівчина.

В Анни з’явилося велике бажання робити взуття, яке відрізняється не тільки своєю різноманітністю кольорів, матеріалів, високою якістю та й, звичайно, комфортом. Перші клієнти прийшли до AnnK з тік-току після того, як дівчина опублікувала відео з виробництва.

З яскравістю, різноманітністю й комфортом бренд точно влучив у яблучко. У їхньому асортименті ви побачите навіть пухнасті підбори, які виглядають як цукрова вата, і нейлонові туфлі, як у ляльок Bratz.

Працювати під час війни – складний виклик для AnnK: проблеми з логістикою, несистематизовані відключення світла й повітряні тривоги, але бренд сміливо продовжує створювати свою продукцію. Засновниця бренда наразі проживає в Парижі, тому багато тканин і шкіри, які використовуються для створення взуття, дівчина знаходить там.

«Ми хочемо й уже пробуємо працювати з 3D-принтером, тестуємо його з нашими моделями, готуємо макети й удосконалюємо доти, поки це буде максимально носибельно. Одна з найближчих цілей – це власна підошва, яку ми зможемо моделювати під будь-яку з наших колодок», – розповідає Анна про плани бренда на майбутнє.


«Це тільки початок, ми нікому не дозволимо відібрати в нас наші прагнення й мрії, попри весь біль, який ми всі зараз переживаємо», – ділиться Анна.

«Ікос» – це взуттєва сімейна справа, яка була створена близько 30 років тому. Іван Ковальчук звільнився із взуттєвої фабрики, щоб створювати взуття власноруч. Згодом його дружина, Світлана, теж навчилася цієї справи. Вони почали з домашнього виробництва, потім перебрались у металевий вагончик, а згодом відкрили майстерню. Так народився сімейний бізнес під назвою «Ікос».

«Те, яким є наше виробництво й взуттєвий простір сьогодні, – результат довгого шляху й кропіткої щоденної праці моїх батьків», – ділиться Іванка, дочка засновників бренда, яка приєдналася до сімейної справи й зараз відповідає за моделювання взуття: «Ікос» почався з відповідальності мого батька перед нашою сімʼєю. Відповідальність з нами й сьогодні. Ми «зашиваємо» її в кожну пару взуття», – продовжує майстриня.

Після початку повномасштабного вторгнення «Ікос» почали створювати взуття для військових: «Були тижні й місяці, коли все взуття, яке створювалося, було тактичним», – пояснює Іванка. Зараз паралельно з виготовленням берців і тактичних черевиків «Ікос» продовжує роботу над своїми класичними позиціями: лоферами, челсі, мері джейн. Бренд мріє й вірить, що незабаром вони зможуть використовувати свої технології для виготовлення гірських, трекінгових й інших черевиків.

«Ікос» має в асортименті різні типи взуття: від зручних кросівок до класичних челсі. Уже широковідомі мері джейн захопили наші серця, а з молочними лоферами так і хочеться зібрати елегантний образ в офіс чи на прогулянку з подругами.

Бренд Circul був створений у 2012 році. «Тоді це ще не було мейнстримом, а я завжди був частиною сучасної субкультури, тому хотів, щоб в Україні теж були локальні бренди», – розповідає засновник бренда Олександр Мельниченко. – Бажання було робити стильні речі для стильних людей. Я хотів, щоб українці пишалися українцями й підтримували одне одного».

Бренд пережив низку труднощів під час багаторазових локдаунів і з початком повномасштабної війни: «Терміни поставок збільшилися ще за ковіду, а коли почалася війна, ми призупинили роботу, потім почали робити тактичне взуття для ЗСУ. У блекаут мало не закрилися».

Але в січні 2023 бренд повернувся до роботи й зараз працює над новою колекцією: «Усе налагодили й витримали», – щиро ділиться Олександр.

Circul створює взуття в стилі комфортного мінімалізму, тому в них ви зможете знайти моделі на будь-який смак. Особисто ми закохались у ботфорти Black Mamba, у яких так і хочеться йти на вечірку після перемоги.

Бренд Kachorovska бере свій початок у 1957 році. Аліна Качоровська, засновниця бренда, виготовляє взуття в третьому поколінні своєї сім’ї. Ще в 50-х її бабуся шила взуття, потім цьому мистецтву навчилася мама дизайнерки. Під час навчання в університеті Аліна створила ательє в Києві, де вона приймала замовлення, а мама виготовляла взуття в Житомирі. Згодом Аліна ухвалила рішення створити бренд, який тепер нам відомий під назвою Kachorovska.

Після 24 лютого 2022 виробництво зупинилося лише на 7 днів, бренд почав виробляти берці, а за два тижні отримав перші замовлення стандартних позицій: «Жінка з Кременчука замовила босоніжки для важливої події. Ми зрозуміли, що люди продовжують жити своє життя, і це стало мотивацією продовжувати працювати, щоб допомогти країні й підтримувати наших співробітників», – розповідає PR-менеджерка бренда Яна Меркотан.

Молоді українські виробники дивують і надихають. Сelestial був заснований нещодавно, у 2020 році, а вже активно доповнює гардероби українських модниць. Це бренд дизайнерського екологічного взуття, де ви можете придбати позиції за доступною ціною.

«В Україні існує великий gap між «дуже дорого» й «дешево». Брендове й дизайнерське взуття коштує дорого, і ми або платимо високу ціну, або купуємо посередній продукт із низькою якістю й відсутністю дизайну. Тому виникла ідея заповнити ці прогалини за допомогою авторської естетики, використовуючи натуральні й перероблені матеріали, з думками про навколишнє середовище», – розповідають засновники Celestial.

Взуття бренда виготовляється з натуральної шкіри, з виробничих залишків, а також з екошкіри, яку виготовляють з переробленої бавовни й з пористого поліуретану, що має гіпоалергенні властивості. Підошви взуття роблять з унікального матеріалу EVA, який, як розповідають засновники, використовується для вторинного перероблення й легко утилізується.

Зараз бренд планує розвиватися далі й виходити на європейський ринок, і ми їх у цьому щиро підтримуємо.

Андрій Чипіга багато років працював у ритейлі, що й наштовхнуло його на створення чогось свого: «Любов до взуття й одягу плюс попередній досвід надихнули мене на заснування бренда. Я пішов навчатися взуттєвого ремесла, і так у 2014 році з’явився Artellshoes».

Засновник розповідає, що з початком війни, коли всю команду розкидало по світу, вони працювали удвох ііз дружиною Яною: він в Україні, вона онлайн з Іспанії. Але потім команда повернулася, і тепер роботи стало дуже багато: «повернувся бум на made in Ukraine», – ділиться Андрій.

В Artell багато планів на майбутнє: розширювати команду, відкрити великий магазин і робити професійні зйомки.

Бренд виготовляє взуття на різні сезони: шльопанці, лофери, сандалі, зимові чоботи й челсі. Особливо популярними і, якщо по секрету, нашими фаворитам в Artell є клоги, які представлені в різній кольоровій палітрі й поєднують у собі комфорт і стиль.

Невеликий сімейний бізнес TUTO VZUTO вже понад 10 років створює зручне й універсальне жіноче взуття. «Нам хотілося виготовляти власний продукт в Україні, який відрізняється якістю поміж конкурентів, і реалізовувати його із задоволенням у власних магазинах і поміж партнерів в Україні та за кордоном», – розповідають нам власники бренда Маша й Любомир про створення їхнього проєкту.

Засновники відверто діляться, що бренду складно функціонувати під час війни:

«Частина команди захищає нас, частина виїхала за кордон, один магазин довелося закрити, наші потужності зменшилися, але більша частина команди збережена. Особливо важливо зберегти працівників цеху через те, що це люди, які володіють рідкісним ремеслом».

Зараз бренд почав виготовляти й жіночі берці і співпрацює з фондом Маші Єфросиніної «фонд Маша» та надає взуття усім жінкам України, які того наразі потребують.

Маша та Любомир ставлять собі на меті розширювати бренд, відкривати ще магазини та продовжувати виготовляти взуття зі ще більшою увагою до деталей з використанням нових технологій для ще більшого комфорту. «Запити клієнтів — натхнення і виклик для нас щодня», — діляться молоді люди.

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.