Star Views + Comments Previous Next Search Wonderzine

Є питанняРаді бачити всіх. Навіщо потрібні ЛГБТ-френдлі локації?

Раді бачити всіх. Навіщо потрібні ЛГБТ-френдлі локації?  — Є питання на Wonderzine

«Заклади мають бути френдлі до всіх відвідувачів. Але в Україні це поки не так»

У 2016 році організація «КиївПрайд» до Євробачення підготувала Карту дружніх місць до ЛГБТ-спільноти. До неї увійшли ресторани, кафе, магазини та клуби Києва. Зараз ця карта доступна в додатку організації.

Нещодавно локації з цієї карти почали спамити негативними відгуками представники ГО Solaris. Зокрема, магазин «Всі.Свої», LUSH і NYX, а також заклади Hum:Hum, Pure&Naive, «100 років тому вперед» та інші. В організації це назвали «фестивалем кібербулінгу» та пояснювали тим, начебто заклади не можна ділити на дружні для ЛГБТ, адже «гості є гості, а заклади мають бути х’юман-френдлі».

Ми вирішили розібратися, що означає заклад ЛГБТ-френдлі на практиці, яким має бути там сервіс і як це допомагає ЛГБТ-спільноті.

Якими мають бути ЛГБТ-френдлі заклади та навіщо потрібні

Едвард Різ

квір-активіст, проєктний асистент ГО «КиївПрайд»


Що означає «ЛГБТ-френдлі заклад»?

ЛГБТ-френдлі заклад – це той, у якому адекватно сприймають ЛГБТ-людей у цілому та гомосексуальні пари. Це місце, де вони не будуть зазнавати дискримінації. Насправді, звісно ж, усі заклади повинні бути ЛГБТ-френдлі. Але в Україні, на жаль, це поки не є нормою, тому варто виділяти заклади, які готові так себе назвати.

Яким на практиці має бути ЛГБТ-френдлі заклад?

Його сервіс повинен бути недискримінаційним до ЛГБТ-людей. Наприклад, якщо ми говоримо про кафе, ресторани, готелі – це повинно бути місце, де ніхто не буде косо дивитися на гомосексуальні пари. Якщо говоримо про заклади для навчання чи магазини одягу, там не повинні негативно ставитися до трансгендерних людей.

Наприклад, у такій локації не будуть зупиняти трансгендерну людину, яка йде до відділення жіночого одягу, але при цьому не виглядає як жінка. Проблема може виникати не тільки в роздягальнях, а, наприклад, і в гендернорозділених туалетах. У ЛГБТ-френдлі локації не будуть зупиняти людину, яка піде не до того туалету, згідно з яким виглядає.

Також бувають ситуації, коли гей-пара тримається за руки чи цілується в закладі, а інші відвідувачі через це обурюються. Наприклад, сім’я з дітьми скаже, що вони не хочуть цього бачити. У ЛГБТ-френдлі закладах персонал стане на бік гей-пари, тому що така ситуація буде дискримінаційною саме щодо них. А якщо це нефрендлі-заклад, персонал не зверне на це уваги або взагалі попросить гей-пару піти із закладу.

Є думка, що всі заклади мають бути френдлі до всіх відвідувачів – а отже, й виділяти ЛГБТ-френдлі заклади в окрему категорію не потрібно.

Так, усі заклади мають бути френдлі до всіх відвідувачів. Але, на жаль, у реальності в Україні це поки що не так. Є ситуації, коли людину можуть вигнати із закладу через те, що вона якось «не так» виглядає, не обслуговувати гомосексуальну пару, не допустити трансгендерну людину до певної секції одягу в магазині. Тому на сьогодні потрібно виділяти ЛГБТ-френдлі заклади, щоб ЛГБТ-люди знали, де їм буде комфортно та безпечно.

Заклади самостійно долучаються до підтримки ЛГБТ-спільноти чи через роботу з ЛГБТ-організаціями?

Коли у 2016 році KyivPride розробляли першу карту ЛГБТ-місць Києва, деякі заклади самі долучалися, а до деяких організація самостійно зверталася, оскільки в спільноті знали, що вони ЛГБТ-френдлі. Наприклад, там працюють ЛГБТ-люди чи вони виказували раніше свою підтримку.

Коли ми починали робити оновлену версію цієї карти в нашому додатку, то спочатку зверталися до закладів, які вже були на нашій мапі. А коли додаток вийшов, багато закладів приєдналися до нього, коли дізналися про ініціативу. Наразі всього на різних платформах нашим додатком користується понад 5000 людей.

Чи є тренінги для закладів, які називаються ЛГБТ-френдлі?

Ми проводимо тренінги, інфосесії для закладів на нашій мапі. Професійні тренерки пояснюють, як треба комунікувати із ЛГБТ-людьми, що таке дискримінація. Будь-який заклад, що хоче долучитися до мапи та вважає себе френдлі до спільноти, але потребує додаткового навчання, може звернутися в нашу організацію, і ми зробимо тренінг для співробітників закладу.

Як наявність місць ЛГБТ-френдлі допомагає спільноті?

Це велика видимість підтримки від бізнесів. Також є міжнародне дослідження, яке підтверджує, що ті країни, де великий рівень підтримки прав людини, мають вищий рівень економічного розвитку.

Великі бізнеси в різних країнах підтримують прайди, в них беруть участь колони від компаній: від ІТ до мереж кав’ярень. Ми працюємо над тим, аби наступного року на Марші Рівності було широке представництво від бізнесів.

ЛГБТ-френдлі локації про позицію та як проявляється на практиці

Анастасія Лєпіхова

операційна директорка «Кураж»


Ми загалом відкритий захід для будь-кого, хто має добрі наміри та так само відкритий до інших. Ми пропагуємо й відстоюємо толерантність і щодо ЛГБТ-ком’юніті зокрема.

Для нас бути ЛГБТ-френдлі означає, що ми не лише раді бачити всіх, незалежно від романтичних, сексуальних уподобань або гендерного визначення. А ще й намагаємося публічно захищати їх, упливати на те, щоб усе більше людей ставали відкритими до світу й до оточення. Ми не співпрацюємо з тими, хто поширює гомофобію, ми прощаємося з тими, хто дозволяє собі під час заходу ображати будь-кого за будь-якими ознаками на івенті. Ми раді бути частиною цивілізованої та відкритої спільноти.

Ще з 2015 року відкрито комунікуємо в наших соцмережах про те, що ми ЛГБТ-френдлі, і з того ж року модеруємо власні сторінки так, що в нас ніхто не може публічно образити жодного гостя на фотографіях, незалежно від гендеру чи приналежності до ЛГБТ. Трошки згодом ми навіть винесли це в наші правила відвідування, де вказали, що в нас заборонені прояви агресії й образи в бік будь-кого з гостей.

Маємо кейс, як компанія випадкових гостей (що точно були в нас вперше й востаннє), зірвали наш веселковий прапор на заході, після чого ми повернули їм кошти за квитки та вивели за територію. До речі, круто було те, що в цей час десяток небайдужих учасників почали нам писати про це, а хлопці, що продають у нас наліпки, навіть дістали прапор зі смітника, відчистили його та тримали в себе, поки порушники не залишили територію.

Також додали декілька історій дискримінації через гомосексуальність до нашого відомого проєкту «Будь Любым».

У нас не проходили тренінги з цієї теми, оскільки команда від початку не потребувала додаткових пояснень за цією темою. Ми все робили та робимо інтуїтивно, бо справді віримо в речі, які транслюємо публічно й через свої дії.

Можливо, іноді комусь здається, що ми більше для таких «інакших» людей, ніж для «звичайних», проте ми вважаємо, що про своє «френдлі» потрібно говорити голосно. Інакше ті, хто в інших місцях стикаються з дискримінацією, не дізнаються, що ми тут раді всім. Ми за те, щоб голосно всіх запрошувати.

В ідеальному світі бізнес не має поділятися на ЛГБТ-френдлі та «нефрендлі», бізнес має бути просто для людей. Але поки що класні бізнеси й організації дуже яскраво можна відрізнити якраз за соціальною позицією та комунікацією, а тому ми не можемо не бути частиною того суспільства, що бере на себе часом навіть ризики, але врешті є рушієм поступових змін.

Зараз круті ресторани ті, що обладнані пандусами, дитячими стільчиками й так далі, круті бренди білизни – ті, хто не звертається до фотошопу, щоб приховати недоліки, і врешті круті заходи ті, куди будь-хто з добрими намірами може прийти в будь-якому вигляді, з рожевим волоссям чи ні, на колісному кріслі, чи ні, й відчувати себе в безпеці, відчувати себе рівним, вільним отримати радість, веселощі від танців, шопінгу, розваг, як і всі навколо.

З кейсів, коли ми стикнулися з негативом через позицію, – хейт після публікації фотопроєкту «Будь Любым», але він там був не лише через наявність ЛГБТ-героїв, а і через провокаційні знімки людей з інвалідністю. З останнього – флешмоб у гугл-відгуках, про які вже знає все місто. А так насправді ми або дуже рідко отримуємо негатив, або просто відразу ж про нього забуваємо. Обираємо концентруватися не на негативі, а на тому, скільки в нас є щасливих відвідувачів, для яких ми один із небагатьох френдлі-заходів.

Ганна Луковкіна

засновниця проєкту «Всі.Свої»


Наші магазини ЛГБТК+ френдлі, тому що ми розділяємо ідею рівності та віримо, що в майбутньому світ стане більш дружнім до всіх людей.

Ми завжди раді бачити в наших магазинах кожного: незалежно від того, кого вони люблять. Саме тому «Всі.Свої» з’явилися на мапі ЛГБТ+ френдлі закладів Києва в додатку, який запустив «КиївПрайд». Також ми розмістили у своїх магазинах плакати та наліпки, які допомагають нашим гостям зрозуміти, що наші магазини – це простір підтримки для ЛГБТК+спільноти.

Окрім того, команди магазинів «Всі.Свої» пройшли тренінгові інформаційні сесії, щоб підвищувати рівень прийняття та якість обслуговування всіх наших відвідувачів. Ми прагнемо будувати толерантне суспільство, а за ним насамперед стоїть толерантний сервіс.

Уляна Нєшева

татуювальниця, засновниця тату-студії «6:19»


У нашій команді є представники ЛГБТ, також як і серед клієнтів. Для нас не важлива сексуальна орієнтація, ми любимо й поважаємо кожного апріорі.

Ми — люди, які працюють з людьми, з якими в нас повний метч, тому необхідності проводити додаткові тренінги немає.

Також, на щастя, у нас не виникає проблем із нашими клієнтами. Передусім завдяки тому, що ми не вішаємо ярликів, не поділяємо людей на групи.

Текст: 

Софія Пилипюк

редакторка Wonderzine Україна

Ілюстрації: 

Розповісти друзям
0 коментарівпоскаржитись

Коментарі

Підписатись
Коментрарі завантажуються
щоб можна було лишати коментрі.